“Kontsumo arduratsuaren alde egitea hurbileko merkataritzan erostea da”

Elkarrizketa Rafa Gardeazabal, BilbaoDendak elkarteko presidentearekin

bilbaoDendak Bilboko merkataritza- eta turismo-jarduera sustatzeko plataformaren presidenteak tokiko merkataritzan kontsumo arduratsua sustatzeko eta erosketa-esperientzia hobetzeko erronkak eta proiektuak aurkeztu dizkigu.

Zer balantze egiten duzu 2023az? Nahiz eta garai gorabeheratsuak bizi, aurreko ekitaldietan baino urte hobea izan da, nahiz eta merkataritza sektoreka aztertuz gero alde nabarmenak dauden; pertsonaren ekipamenduarena da gehien sufritu duena, elikadura eta etxea, aldiz, nahiko ondo funtzionatu du, eta ostalaritza eta aisialdirako, zalantzarik gabe, oso urte ona izan da.

Zer proiektu zuzentzen ditu bilbaoDendak aurten? Ezin bestela izan, gure plataformak kontsumo arduratsua, ekonomia zirkularra eta ekoizpen, salmenta eta kontsumo baloreen bilaketa sustatzen ditu. Horrela, gure proiektu guztiak bat datoz 2030 Agendaren Garapen Iraunkorrerako Helburuekin, hala nola elikagaiak alferrik galtzearen aurkako programa eta BilbaoDendak etxez etxe entregatzeko zerbitzu berria, hazkunde ekonomiko inklusiboa eta iraunkorra pertsona guztientzako enplegu egokiarekin sustatzen dutenak (8. GIH) eta hiriak eta komunitateak inklusiboagoak, seguruagoak, erresilienteagoak eta iraunkorragoak izatea sustatzen dutenak (11. GIH).

3C8A6124 ok

Duela aste batzuk, bilbaoDendak elikagaien hondakinen aurkako proiektu pilotuaren emaitzak aurkeztu zituen Eusko Jaurlaritzarekin eta Elika Fundazioarekin batera. Zein da hurrengo urratsa? Hain zuzen ere, 2023an proiektu pilotu bat garatu dugu hiriko ostalaritzako eta elikadurako 10 enpresarekin, eta horiek lortu dute elikagaiak alferrik galtzea prebenitzeko plana. Horrez gain, ostalaritzako eta merkataritzako soberakinak prebenitzeko, murrizteko eta errebalorizatzeko berariazko bi gida prestatu dira, haien lehiakortasuna hobetzeko eta kolektibo kalteberekin lankidetzan aritzeko, soberakin horiek jantoki sozialetara eta elikagai-bankuetara bideratuz. Orain, bigarren faseari ekingo diogu enpresa berriekin eta Bilbao Circular plataforma sortuko dugu. Plataforma horren helburua eskuratutako informazioa eta ezagutza partekatzea da, beste establezimendu batzuei xahutzea murrizten eta soberakinen kudeaketa hobetzen laguntzeko. Aurten, Espainiako Gobernuak Elikagaiak Alferrik Galtzearen aurkako Legea onartuko du. Lege horren arabera, elikadura-kateko enpresek prebentzio-plan bat izan beharko dute, eta neurriak hartu beharko dituzte xahutzea murrizteko eta soberakina erakunde solidarioei emateko. Azkenik, bilbaoDendak Elika fundazioarekin elkarlanean aritu da Janaria ez da botatzen kanpainan.

Zein da bilbaoDendak sustatutako etxez etxeko entrega-zerbitzuaren berezitasuna? Erosketa-esperientzia hobetzeko dugun konpromisoan, etxez etxeko entrega-zerbitzu bat jarri da abian, iraunkortasunean eta gizarteratzean oinarritua, hurbileko merkataritzako kontsumitzaileei aukera emanez erosketa jasotzeko, establezimenduan bertan edo online, nahi duten tokian eta ordutegian.

Bilboko entrega bizikleta eta motor elektrikoetan egiten da, zero karbono-arrastorekin, desgaitasuna duten pertsonek lan-merkatuan sartzeko aukera emanez, The Good Riders enpresaren bitartez. Halaber, adierazi behar dut kudeaketa Bizkaiko start up delakoak, Adresles, garatutako plataformaren bidez egiten dela. Iaz testatutako etxez etxeko entrega-zerbitzu arina, iraunkorra eta solidarioa da, eta aurten martxan jarriko da.

Sendotuta dagoen programa bat da Hemengo Shopping. Zer moduz funtzionatu du azken edizio honetan? Maitasun handienarekin antolatzen ditugun programetako bat da 2018an sortu zenetik establezimendu enblematikoetan hainbat ibilbide diseinatu genituenean gure merkataritzaren berezitasuna ezagutarazteko, eta, harrezkero, edizio bakoitza anbizio handiagokoa da, eta jarduera berriak sartu genituen, hala nola katak, tailerrak, tipak eta on line albisteak…, betiere herritarren laguntzarekin. Aurten, 15 jarduera presentzial egin dira, denak erabat beteta, eta 300 pertsonak eta 80 saltokik baino gehiagok hartu dute parte. Gainera, Bilboko, Madrilgo eta Bartzelonako merkatarien arteko lehen E-ncuentro egin da. Ekimen arrakastatsuak aurkeztu ziren protagonisten eskutik, inspirazio gisa eta lankidetza-aukerak sustatzeko, eta hain ondo funtzionatu zuen edizio berri bat aurreikusten dugula.

Bilboko Merkataritzaren Opari Txartela ekimen aitzindaria da Europan. Zer moduz onartu dute herritarrek? Bilboko Merkataritzaren Opari Txartela bakarra da Europa osoan, eta herriko 2.000 denda eta ostalaritza- eta zerbitzu-establezimendutan baino gehiagotan truka daiteke balio erantsi batekin, hurbileko merkataritzaren, 0 kilometroaren eta Bilboko garapen iraunkorraren aldeko apustuak erostean. bilbaoDendak-ren webgunean eros daiteke, eta, zalantzarik gabe, Gabon hauetako oparia izan da, gure saltokietara jendea hurbiltzeko helburua betez. Kontsumo arduratsuaren aldeko apustua hurbileko merkataritzan erostea da.

Zer beste proiektu eta erronkatan ari dira lanean? Nola aurkezten da 2024? Bilbo hiri indartsu eta erakargarria da, turismoa eta ekitaldiak erakartzeko gaitasun handia du, eta hori funtsezkoa da tokiko merkataritza eta ostalaritzarentzat. Aurten marka guztiak hautsiko dira eta 2024rako adierazleak oso onak dira. Ildo horretan, Udalarekin eta beste erakunde batzuekin elkarlanean jarraituko dugu, hiriko jarduera ekonomikoa bultzatzeko, hala nola Gabonetako duela gutxiko kanpaina. Eta beti eskualdeko merkataritza elkarteen eskutik lanean. Gainera, gure formakuntza-programarekin jarraituko dugu, Bilboko merkataritza lehiakortasuna hobetuko duten joera eta tresnetan egunean egon dadin; eta, jakina, hiriko establezimenduei aholkularitza pertsonalizatua eta doakoa eskaintzen, Bilboko Merkataritzari Laguntzeko Bulego Teknikoen bidez, Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan.